Handelsvillkor

Försäljning generellt
Alla priser är inkl. 25% moms samt i svenska kronor (SEK). Det angivna priset vid beställningstidpunkten är det gällande köpspriset. Alla priser är dagspriser. Alla avtal med svenskljusterapi.se ingås på svenska. Dock tillämpas momsundantag för kunder på Grönland och på Färöarna.

När du har ingått ett handelsavtal med Svensk Ljusterapi, sparar Svensk Ljusterapi fakturan i 5 år. Du får ett e-postbrev med fakturan efter köpet. Om du vid en senare tidpunkt skulle få behov av denna, är du välkommen att skicka ett e-postbrev till Svensk Ljusterapi för att få en ny faktura tillskickad.


Betalning
Möjliga betalningssätt är:

O Kreditkort/Betalkort (Vi tar inte några kortavgifter. Beloppet dras från ditt kort först när varan skickas från vårt lager)

     -  Visa

     -  Visa Electron

     -  MasterCard

O Klarna

Faktura (Privata och offentliga momsregistrerade verksamheter)


Generell information
MelaMedic ApS / Svensk Ljusterapi
Stenildhøjvej 34 B
DK-9600 Aars
Danmark

E-post:   info@svenskljusterapi.se
Telefon:  +45 2195 3322

VAT: SE40641947


Frakt/Leverans
Vi erbjuder gratis frakt i Sverige.
Svensk Ljusterapi anlitar DB Shenker som kommer att leverera till i första hand schenkers utlämningsställen där paketen sedan kan hämtas. Leveranstid: 2-3 vardagar (under förutsättning att varan finns på lager). Vid restorder kan leveranstiden normalt vara 4-7 vardagar.


PriceRunner Köpgaranti
När du handlar hos oss omfattas av pricerunner Köpgaranti. Därmed är ditt köp skyddat upp till 50 000,- kronor om något problem inträffar. Köpgarantien kostar ingenting och gäller för registrerade användare hos PriceRunner.

Köpgarantin täcker händelser där butiker inte tar sitt lagstadgade ansvar och löser problem inom 60 dagar. Den omfattar endast konsumenter som är bosatta i Sverige.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem kostar inget och tar mindre än tre minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgarant

Om du vill att ditt köp ska innefattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till den adress du är skriven på. Med köpgarantin får du ersättning om en vara är defekt, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.

Ersättning betalas endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för en lista på kategorier som ej omfattas samt fullständiga användarvillkor för köpgarantin.


Ångerrätt
När du handlar hos oss har du som konsument 30 dagars ångerrätt.

Ångerrätten utlöper 30 dagar efter den dag du har mottagit din vara. Om du har beställt flera olika varor i en order, men de levereras var för sig, löper fristen från den dag då du tar emot den sista varan i ordern.

Fristen innebär, att du har 30 dagar från att ha mottagit varan till att meddela oss om att du önskar ångra ditt köp. Du kan skicka ett e-postbrev till info@svenskljusterapi.se eller använda ångerformuläret, som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Observera att du inte kan ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt lämna ett meddelande till oss.


Ångra en del av köpet
Om du har köpt fler varor hos oss, har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de är köpta i en order tillsammans med andra varor.

Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.


Returnering
När du efter att ångerrätten har utlöpt har meddelat oss om att du vill ångra ditt köp, har du upp till 14 dagar på dig att skicka varan tillbaka till oss.

Du skall själv betala frakt vid returnering av varan. Det är också du som har ansvaret om det uppstår en skada under transporten.

Alla returvaror ber vi dig skicka med PostNord.

Kostnad för returnering av en lampa förväntas kosta högst:  SEK 106,00 - 387,00 (spårbart paket)


Varans skick när du returnerar den till oss
Om varan har förlorat värde, och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och det sätt den fungerar, kan du endast få en del av köpbeloppet tillbaka. Beloppet som du kan få tillbaka, beror på varans handelsmässiga värde. I vissa fall kan det betyda, att du endast kan få fraktkostnader återbetalda.

Vi rekommenderar att du skickar varan tillbaka till oss i dess originalemballage.

Om originalemballage saknas, kan det möjligtvis medföra en värdeminskning av varan.


Återbetalning av köpbeloppet
Om du ångrar ditt köp, får du dina pengar återbetalda. Om varan har minskat i värde, drar vi det belopp som du står för.

Vi återbetalar alla betalningar mottagna från dig, härunder leverangskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveranssättet, än det billigaste leveranssättet - standard, som vi erbjuder), senast 14 dagar från den dag, då vi har tagit emot ditt meddelande om att du önskar ångra avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel, som du använde vid köpet, med mindre vi har avtalat annat.

Vi kan hålla tillbaka betalningen, fram tills vi har mottagit varan, med mindre du skickar oss dokumentation som visar att varan är skickad.

Varan skickas till:
MelaMedic ApS / Svensk Ljusterapi
Markedsvej 30, Postboks 70
DK-9600  Aars
Danmark

VIKTIGT: Alla returvaror ber vi dig skicka med PostNord.

Bifoga alltid utskrift av e-post korrespondensen angående returneringen.


Reklamationsrätt
När du handlar hos oss som konsument, gäller köpelagens regler för varuköp.

Det innebär att du har reklamationsrätt i 36 månader.

Om din reklamation är berättigad, betyder det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett avslag på priset, allt beroende på den konkreta situationen.

Du skall reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet/bristen. Om du reklamerar inom två månader efter att felet/bristen upptäcktes, kommer reklamationen alltid att anses vara inom rimlig tid.

Är reklamationen berättigad, återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan skall alltid skickas tillbaka försvarligt emballerad. Kom också ihåg att få ett kvitto för försändelsen, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Varan skickas till:
MelaMedic ApS / Svensk Ljusterapi
Markedsvej 30, Postboks 70
DK-9600 Aars
Danmark



VIKTIGT: Alla returvaror ber vi dig skicka med PostNord.

Bifoga alltid utskrift av e-post korrespondensen angående reklamationen samt en kortare beskrivning av problemet.


Persondatapolitik
Vi har behov av följande uppgifter när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer samt e-postadress.

Vi registrerar och lämnar vidare de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos MelaMedic ApS / Svensk Ljusterapi och förvaras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar dessutom med en rad andra företag som förvarar och behandlar data. Företagen behandlar uteslutande uppgifter på våra vägnar och får inte använda dem till egna ändamål.

Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge dina uppgifter ett tillräckligt skydd.

Den dataansvarige på Svensk Ljusterapi är MelaMedic ApS.

Du har rätt at få information samt översikt över vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du tycker att uppgifterna inte är korrekta, har du rätt att när som helst få dem rättade. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter, under förutsättning att du ber om det. Det kan t.ex. vara, om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det ändamål som vi skulle använda dem till. Du kan även kontakta oss, om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: info@svenskljusterapi.se


Klagomål
Om du som konsument vill klaga över ditt köp, skall du kontakta oss via e-post, på adressen info@svenskljusterapi.se   Om vi inte lyckas komma fram till en lösning, kan du skicka ett klagomål vidare till:

EU-kommissionens online klagoportal - http://ec.europa.eu/odr


Standard ångerformulär
(Detta formulär skall fyllas i och returneras endast om ångerrätten skall göras gällande)

Till:
MelaMedic ApS / Svensk Ljusterapi
Markedsvej 30, Postboks 70
DK-9600  Aars
Danmark

info@svenskljusterapi.se

Jag meddelar härmed, att jag vill göra ångerrätten gällande i samband med mitt köp av följande varor:________________


Beställt den:                       ________________

Mottagit den:                  ________________

Konsumentens namn:          ________________

Konsumentens adress:     ________________

Konsumentens underskrift: ________________   

Datum: _______________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

 

Handelsvillkoren är senast uppdaterade den 03.06.2020